AZMAN ABU HASSAN

Ada ketika apa yang kita rasa sama dan ada ketikanya berbeza...
semuanya itu rencah...untuk kita teruskan perjalanan...


Assalamualaikum

Selamat Datang

AZMANABUHASSAN.BLOGSPOT.COM

email: azman_gu@yahoo.com
Powered By Blogger

Tuesday, March 2, 2010

Bismillahirohmanirohim....

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani. Dengan kasihMu ya Allah, Kau lapangkan dadaku, Kau buka mindaku, Kau pimpinkanlah Aku, Kau tenangkan hatiku dalam aku mengharungi segala duri dan ranjau. Ya Allah, aku tidak layak untuk syurgaMu, namun aku tak mampu menahan panasnya nerakaMu..

Dunia...indah...
penghujungnya banyak fitnahnya. Segaja aku tulis ini, sekadar rasa apa yang aku lakukan ini entah benar atau salah...atau niat itu betul kaedah yang salah.

Ya Allah aku memegang kuat agamaMu ya Allah walau aku ni hanya insan kerdil hambaMu yang Engkau berikan kehidupan pada penghujung zaman ini. Ada ketika aku rasa kecewa kaedah yang cuba aku gunakan ini, namun Kau seolah-oleh memberikan kembali aku semangat untuk berdakwah cara begini.

Mengapa aku pilih kaedah ini ?

1. Aku lihat golongan muda belia dah beribu batu meninggalkan ahli agama (ustad, imam dan
lain-lain..)
mereka resah untuk bertemu pak ustad, imam, siak, pak lebai, bilal dan lain-lain... Mereka lebih terdedah kepada pengaruh yang ada dari media masa , media telekomunikasi, rakan-rakan dan macam-macam lagi faktor hinggakan ibubapa sendiri tidak dipedulikan. Haruskah kita biarkan saja mereka hanyut dalam dunia mereka.

2. Berapa orang dari kalangan remaja yang meningkat dewasa ini bersolat ?
5 kali sehari ? sehari sekali, seminggu sekali, setahun 2 kali atau setahun sekali atau tidak
solat langsung. Kenapa begitu ?

lepas tu...cuba tanya diri sendiri...cam na ye...

No comments:

Post a Comment