AZMAN ABU HASSAN

Ada ketika apa yang kita rasa sama dan ada ketikanya berbeza...
semuanya itu rencah...untuk kita teruskan perjalanan...


Assalamualaikum

Selamat Datang

AZMANABUHASSAN.BLOGSPOT.COM

email: azman_gu@yahoo.com
Powered By Blogger

Thursday, January 14, 2010

Sambungan ............

Susah sebenarnya jadi anak lembab ni...
ketiadaan ibu menjadikan aku lebih berdikari....

Sek. Men. Darulaman...bagai penjara....tempat aku belajar segalanya....
dari hal keagaamaan, sukan dan aktiviti-aktivi hitam....alhamdulillah aku masih terselamat dari dunia pelik di sekolah tu....

Dari tingkatan 1 - tingkatan 5, aku tak pernah membawa wang saku...aku tahu ayahku bukalah orang senang..yang boleh bagi duit hari-hari...kalau dia bagi aku ambillah...kalau tak, buat tak kisah je...

Aku cuba belajar mencari duit sendiri...aku pernah gunting gambar-gambar aksi bolasepak dalam majalah Shoot abang aku, aku lekatkan pada Sugar Paper dan jual pada yang berminat. Satu poster yang aku buat , aku jual dengan harga RM2.00. Ada masa, aku guna buku kosong untuk aku lekatkan gambar-gambar pemain bola ini sampai penuh buku itu dan dijual pada harga RM5.00.

Masa ada perlawanan bolasepak di Stadium Darulaman. Aku pinjamkan duit abang aku untuk jadikan modal unutk beli air kotak untuk di jual dalam stadium ... Begitu teruja bila dapat untungnya.....

Pelajaran..........
cukup makan je...tapi aku tak pernah putus asa...
akhirnya lulus juga aku pada peringkat SPM....salah seorang yang lulus SPM dari 7 orang di sekolah itu.. Tahun itu sekolah kami berjaya memegang rekod tersendiri apabila menjadi sekolah tempat terakhir di negeri Kedah dalam prestasi SPMnya untuk beberapa tahun.

SMDSO - Di sini aku mula kenal perempuan dan sedikit matang...aku terlibat dengan aktiviti luar di sini...


bersambung.............

No comments:

Post a Comment