AZMAN ABU HASSAN

Ada ketika apa yang kita rasa sama dan ada ketikanya berbeza...
semuanya itu rencah...untuk kita teruskan perjalanan...


Assalamualaikum

Selamat Datang

AZMANABUHASSAN.BLOGSPOT.COM

email: azman_gu@yahoo.com
Powered By Blogger

Monday, December 20, 2010

ROMEO


Pergh...dasyat....segalanya dasyat...dunia semakin berkembang ...pemikiran juga semakin berkembang. Satu fenomena baru berlaku yang aku perhatikan semakin menular dikalangan pengguna-pengguna teknologi.... Seorang mempunyai 2 atau 3 HP merupakan satu fenomena biasa yang kita lihat sekarang. Mungkin aku saja dan beberapa orang lagi yang masih kolot mengunakan 1 HP... hehehe..

Banyak alasan sebenarnya mengunakan 2 atau 3 malahan ada yang 4 atau 5..huhuhu..hebat..Bila aku teringatkan kisah P.Ramlee...3 Abdul..Bila Sadiq Segaraga menerima talipon berulang-ulang sampai jatuh sakit...nak tergelak pulak rasanya.

Biasanya digunakan oleh ahli-ahli perniagaan...HP pertama untuk keluarga dan HP kedua untuk  Business...bila bunyinya berbeza jadi nada suara dan gaya bercakap dapat control terlebih dahulu...mungkin HP yang ketiga untuk Business luar Negara..

 Tempat simpanan HP juga berbeza..ada dalam poket sepanjang masa... , ditangan sentiasa...dan tempat terbuka di rumah...(biasanya HP no. 1 la).. jadi yang dalam poket dan dalam tangan sentiasa tu..emmm business punya hal...

Ada juga HP No. 2 berlaku setelah kita membeli HP baru...jadi HP lama sayang dibuang..nak tak nak ..beli saja no.SIM baru.. boleh juga digunakan ketika terdesak atau kecemasan..bila HP utama kehabisan bateri atau kredit.

Tetapi ada juga yang mengunakan HP No.2 atau No.3 atau No. 4 untuk menjadi Romeo...hahahahaha..ini yang lucu.... ..

Walau apa-apa alasan pun yang penting biarlah penggunaan itu tidak membazir dan ke arah kebaikan...jangan kita mengeksploitasikan teknologi  itu untuk merosakkan sahsiah kita..

Wallahu 'alam...

No comments:

Post a Comment